reklama

Volebné invektívy - naozaj chodíme ako potkany po kanáloch? To je tá smerácka slušnosť?

„Žiješ a vyrastáš v prekrásnom prostredí. Poznávaj všetko neznáme, s ktorým sa stretávaš, uč sa na chybách svojich predkov,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

osvoj si dejiny otcov, aby si vedel rozprávať svojim deťom, aby si bol právom hrdý na svoj milovaný rodný kraj.“

Týmto citátom sa začínala v roku 1991 prvá vydaná publikácia o našej obci Rosina. Svoju 25-stranovú publikáciu som vtedy písal ako seminárnu prácu pri ukončení štúdia na Univerzite Komenského v Bratislave, kde som získal titul magister v odbore katolícka teológia (pozri na stránke absolventi.uniba.sk). Od roku 1992 do roku 2016 som pracoval ako administratívny zamestnanec obce Rosina. Vždy som sa zaujímal o život a dianie v obci, o jej históriu, kultúru a šport. Od roku 1978 som členom OŠK Rosina (predtým Telovýchovná jednota Družstevník). V roku 1985 som úspešne absolvoval rozhodcovské skúšky a až do roku 2006 som pôsobil ako futbalový rozhodca v rôznych úrovniach súťaží (v rokoch 1997 – 2002 v najvyššej slovenskej lige). V rámci štruktúr Oblastného futbalového zväzu Žilina som isté obdobie pomáhal v komisii mládeže a v komisii rozhodcov. Stál som pri zrode populárneho obecného futbalového turnaja o pohár starostu. V roku 1994 som bol jedným zo zakladajúcich členov miešaného speváckeho zboru Sursum corda (v preklade „hore srdcia“), ktorý na budúci rok oslávi svoje 25. výročie. V rokoch 1995 – 2010 a 2012 – 2016 som bol knihovníkom v obecnej knižnici. Viac rokov som bol členom Rady školy pri ZŠ s MŠ Rosina a v súčasnosti som v Rodičovskom združení ZŠ s MŠ Rosina. V rokoch 2010 – 2012 a v tomto roku 2018 som bol na rodičovskej dovolenke. S manželkou Alenkou máme tri deti, dve z nich Peťko a Terezka navštevujú rosinskú základnú školu a najmladší Samko práve začal chodiť do materskej školy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
S rodinou na vyhliadkovej veži v Korni
S rodinou na vyhliadkovej veži v Korni (zdroj: archív autora)

Od roku 2005 som rozhodcom aplikovaného stolného tenisu, najprv to bolo pod hlavičkou MŠK Žilina. V roku 2014 sme založili v našej obci oddiel zrakovo postihnutých športovcov pod OŠK Rosina. Naši hráči dosahujú vynikajúce výsledky na medzinárodných turnajoch, sú viacnásobnými majstrami SR. V tomto roku obhajujeme titul v celoslovenskej ligovej súťaži družstiev. Od roku 2008 vediem futbalový krúžok mladších žiakov v ZŠ s MŠ Rosina. Moji prví zverenci dnes už hrávajú krajskú IV. ligu v kategórii dospelých. V roku 2015 som spolu s partiou rodičov založil historicky prvú prípravku vo futbalových dejinách našej obce. Jej trénermi boli známi slovenskí reprezentanti Branislav Labant a Radoslav Zabavník. V rokoch 1992 – 2010 som aktívne pôsobil vo funkcii tajomníka OŠK Rosina, keď predsedami boli Dušan Gjabel, Jaroslav Zabojník, Ján Sluka a Jaroslav Kais. V súčasnosti som predsedom revíznej komisie uvedeného občianskeho združenia. Viac sa o mne a mojom zmýšľaní môžete dočítať na stránkach denníka SME: duroska.blog.sme.sk, kde prispievam od roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedá mi na záver nevyjadriť sa k spôsobu vedenia predvolebnej kampane. Také špinenie a očierňovanie slušných kandidátov, či na post starostu alebo niektorých kandidátov za poslancov, nemá v dejinách našej obce obdobu. A to tu žijem už dobrých päťdesiat rokov. Je to zákerný a nečestný štýl politického boja. Samé výmysly, klamstvá a osočovanie. Čoho sa vlastne boja títo ľudia s praktikami z minulého režimu, ktoré patrili do 20. storočia, no nie do 3. tisícročia? Prečo sa hanbia za značku vládnucej strany SMER, keď sú taká sociálna demokracia? Aby im to v komunálnych voľbách neuškodilo? Aby neprišli o koryto? To sú mi za charaktery! Keď človek napíše o predražených zákazkách a projektoch, netransparentnom narábaní s verejnými financiami všetkých daňových poplatníkov obce, tak sa sypú na jeho hlavu samé invektívy. Nič nezmôžu ani fakty a vecné argumenty. To už naozaj nemôžeme mať na tieto veci ani vlastný názor? V akej dobe to vôbec žijeme? Pomaly 30 rokov po nežnej revolúcii mi to príde ako čudná vydobytá demokracia. Čo na toto raz povedia naše deti, naša budúcnosť? Nebudú sa za nás červenať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver zopakujem slová šéfredaktora spravodajského portálu aktuality.sk Petra Bárdyho: Smer-SD sa nemení. Je rovnaký. Keď zistí, že môže všetko, tak to robí. Nehľadia doľava, doprava, nezaujímajú ich osudy bežných ľudí, ako im ublížia - zaujímajú ich len volebné preferencie. A moc. Dvadsaťpercentné prieskumy sú pre nich dostatočným dôvodom, aby sa správali podľa Paškovského hesla: „Vyhraj voľby, môžeš všetko." Aj napľuť ľuďom do tváre.

Dámy a páni, dosť bolo špiny! Nalejme si radšej čistého vína! Okamih pravdy sa priblížil. Verím v zdravý rozum a správne rozhodnutia slušných občanov. Využite svoje právo a príďte v sobotu voliť. Je to veľmi dôležité! Dokážme, že nakoniec pravda zvíťazí nad lžou a neprávosťou, nad takýmto morálnym marazmom! Podporme pozitívnu zmenu k lepšiemu v osobe čestného a charakterného kandidáta na starostu obce Mgr. Jána Vrtílka za koalíciu KDH - OĽANO. Slušne, zodpovedne a spoločne pre našu obec!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

S úctou Peter Ďuroška, kandidát na poslanca do obecného zastupiteľstva v obci Rosina

Peter Ďuroška

Peter Ďuroška

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Predseda Slovenskej asociácie zrakovo postihnutých športovcov (SAZPŠ), zvolený 8. decembra 2018, poslanec Obecného zastupiteľstva v Rosine, zvolený 10. novembra 2018, učiteľ náboženskej výchovy v ZŠ s MŠ Rosina, inak teológ a obyčajný pútnik, ... ktorý iba prechádza po tejto zemi a hľadajúci pravdu o sebe a o živote, nadovšetko to, čo je krásne, dobré, zmysluplné a hodnotné pre spásu duše - vlastnej i jemu milovaných osôb ... na pozemskej ceste smerujúcej do večnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu