napojenia bytového domu na verejnú kanalizačnú sieť. Ale až teraz je najväčší problém na svete. To by muselo k tomuto dátumu vykonať presný odpočet stavu jednotlivých vodomerov. A to sa nezrealizovalo! Včuľ buď múdry, človeče. Poraďte mi ako postupovať v tejto zložitej situácii. Malo bytové družstvo právo na takýto postup? Je to upravené nejakou ich vnútornou smernicou? Keď narátame, že v našom dome sa jedná o šesť bytov, tak nakoniec to je pekná sumička, o ktorú si bytové družstvo vylepšilo príjmovú časť rozpočtu. A to nehovorím, koľko je spolu bytových domoch, nanovo napojených na kanalizáciu.
Má na to bytové družstvo právo?
Posledného mája mi bolo doručené vyúčtovanie nákladov za byt. Tak ako iste aj mnohým z vás, lebo do konca mája je na to zákonom stanovená lehota. Všetko by mohlo byť v poriadku, keby ma nezaskočila suma za vodu. Presnejšie za vodné a stočné. Z toho nám vznikol aj výrazný nedoplatok za celkové nájomné. Pre bytové družstvo vykonáva odpis vodomerov externá firma. Na tom by nebolo nič až také zlé, to je normálna záležitosť súčasného trhového mechanizmu. Náklady za takúto službu sú v porovnaní s cenami iných služieb vo vyúčtovacích nákladoch zanedbateľné. Teraz prejdem k meritu veci. Bytové družstvo nám napočítalo sumu stočného za všetky minuté kubíky vody. Teda za celý kalendárny rok. Podľa môjho názoru na to nemalo právo. Naša školská bytovka bola napojená na kanalizáciu v priebehu roka (nepamätám si to presne, ale odhadujem to na marec, ak nie až máj). Presný dátum si musím vykonzultovať so správcom, domovníkom. Na základe tejto skutočnosti mi pripadá absurdné, aby si bytové družstvo narátalo stočné za celý rok. Možno ma v diskusii vyvediete z tohto súkromného omylu. Alebo mám pravdu? V takom prípade by nám bytové družstvo malo vrátiť istú časť nákladov, a to od dátumu