reklama

Dobrý človek ešte žije

Pozor, zmenil som názor! Pred rokom som vybavoval na jednom mestskom úrade akési súkromné záležitosti a odchádzal som odtiaľ rozčúlený. Nielen preto, že som vtedy nič nevybavil, čo v našich štátnych inštitúciách nie je niečo výnimočné, ale aj z toho dôvodu, že ma dôležitá administratívna pracovníčka neznalosťou zákonov nesprávne presviedčala o svojej mylnej pravde. Tento krát som sa však stretol s úplne iným prístupom, s opačným, ústretovým a obdivuhodným.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Samozrejme, nebolo to v tej istej kancelárii, ale nie ďaleko od nej. Presvedčil som sa na vlastnej koži o tom, že pre niekoho nie je problémom vybaviť aj to, čo sa u druhých nedá. Ba dokonca aj s nadprácou, s námahou vyloženou navyše. Keď sa chce, tak sa to dá. Pozháňaním potvrdení z ďalších úradov bez toho, aby ste o tom mali vedomosť a boli znova a znova preháňaní z dverí do dverí, či z úradu na úrad v úplne inej časti mesta. V dobe elektronickej komunikácie veľmi jednoduché a rýchle. Čo bolo potrebné, to som ešte doložil, podokladal všetky nutné papiere a ostatné súvisiace písomnosti. Rozhodnutie bolo vydané bezodkladne, záležitosť bola vybavená promptne a s kladným stanoviskom. Takýto postup a výsledok, ktorý nenechal na seba dlho čakať, ma potešil. A zároveň ma donútil zmeniť názor, lebo dobrý človek na tomto svete ešte nevymrel. Hoc aj je ohrozeným druhom, ale predsa stále žije. Vám, milá pani, zamestnankyňa nemenovaného úradu (sama viete, o kom je reč), úprimne ďakujem. Naštrbená dôvera inštitúcie, v ktorej ste zamestnaná, sa takto vo mne preklopila na pozitívnu stranu misky váh. Je to vaša zásluha. Kiežby takýchto ľudí bolo v našej krízou zmietanej spoločnosti čo najviac. Ušetrili ste mi čas, nervy, peniaze a čo ja viem, čo ešte v súvislosti s vybavovaním osobnej záležitosti. Vďaka za tak obyčajnú, ale často absentujúcu, bezbolestnú ľudskosť a pomoc.

Peter Ďuroška

Peter Ďuroška

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Predseda Slovenskej asociácie zrakovo postihnutých športovcov (SAZPŠ), zvolený 8. decembra 2018, poslanec Obecného zastupiteľstva v Rosine, zvolený 10. novembra 2018, učiteľ náboženskej výchovy v ZŠ s MŠ Rosina, inak teológ a obyčajný pútnik, ... ktorý iba prechádza po tejto zemi a hľadajúci pravdu o sebe a o živote, nadovšetko to, čo je krásne, dobré, zmysluplné a hodnotné pre spásu duše - vlastnej i jemu milovaných osôb ... na pozemskej ceste smerujúcej do večnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu