reklama

Hľadajme najprv Božie kráľovstvo a jeho spravodlivosť

Poslednou nedeľou v období cez rok vrcholí liturgický cirkevný rok. V tento deň veriaci kresťania slávia sviatok Krista Kráľa, Pána celého sveta a vesmíru. V dnešnom úryvku z evanjelia je Ježiš predstavený ako sudca sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Hovorí: čokoľvek ste urobili alebo neurobili jednému z mojich najmenších bratov, mne ste to urobili resp. neurobili. Dotýka sa to skutkov telesného milosrdenstva, ktoré sú prejavom našej ľudskosti, dobrej vôle, obetavosti a ochoty voči núdznym. Bol som hladný a dali ste mi jesť, bol som smädný a dali ste mi piť, ako pocestný a pritúlili ste ma, nahý a zaodeli ste ma, chorý a navštívili ste ma, v žalári a prišli ste za mnou. Tým, ktorí mu preukázali službu, čo i najnepatrnejšiu ako je napríklad podanie pohára ovlažujúcej vody, povie: „Poďte požehnaní a zaujmite Kráľovstvo, ktoré je pre vás pripravené od stvorenia sveta.“ Ježišove kráľovstvo je duchovnej podstaty, je to Božie kráľovstvo, večné a vesmírne – pravdy a života, svätosti a milosti, spravodlivosti, lásky a pokoja. Riadi sa pozitívnymi hodnotami, ktoré vychádzajú od samého Boha a sú zaznamenané v evanjeliu. Svoj pôvod však majú v samotnej ľudskej prirodzenosti. Z nej totižto pochádzajú skutky pomoci blížnym spomínané vyššie. Jedná sa vlastne o medziľudské vzťahy, ktorých sme schopní. Či v našom vnútri, v mysli a srdci, sú na prvom mieste morálne zásady, mravné princípy, ktoré predstavujú dobro. Či dokážeme praktizovať zákony vzájomnej úcty a lásky. Takto prostredníctvom nich môže byť Božie kráľovstvo už teraz v nás prítomné. Veď Kristus je v každom človeku, aj v tom najbiednejšom a najúbohejšom. O svojom kráľovstve rozpráva Ježiš v dialógu s Pilátom pri vlastnom súdnom procese. Keď sa Pilát opýtal Ježiša, či je židovský kráľ, on mu odpovedá, či to hovorí sám od seba alebo mu to iní povedali o ňom. Ježiš pokračuje: moje kráľovstvo nie je stadiaľto, nie je z tohto sveta, lebo keby bolo, tak moji služobníci by sa bili za mňa. Pilát potom ešte raz položí otázku a povie: „Tak predsa si kráľ?“ A Ježiš vyznáva: „Áno, som kráľ, ako hovoríš. Ja som sa preto narodil a preto som prišiel na svet, aby som vydal svedectvo pravde. Každý, kto je z pravdy, počúva môj hlas.“ Nie je jednoduché v dnešnom modernom svete počúvať Pánov hlas, lebo má náročné požiadavky, vskutku niekedy v našich podmienkach až nesplniteľné. Predsa sa však oplatí za jeho kráľovstvo bojovať a má zmysel prinášať obety, i obete, lebo dáva šťastiu krídla a slobode ducha. Rozlet nesmrteľnej duše človeka má svoj cieľ vo večnej sláve Kráľa nekonečného vesmíru a celého sveta. Dnes tohto Ježiša Krista, majestátneho Kráľa neba i zeme, vznešene oslavujeme. Hľadajme teda najprv Božie kráľovstvo a jeho spravodlivosť a ostatné nám bude pridané. Nielen po smrti vo veku budúcom, ale už teraz za času nášho života.

Peter Ďuroška

Peter Ďuroška

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Predseda Slovenskej asociácie zrakovo postihnutých športovcov (SAZPŠ), zvolený 8. decembra 2018, poslanec Obecného zastupiteľstva v Rosine, zvolený 10. novembra 2018, učiteľ náboženskej výchovy v ZŠ s MŠ Rosina, inak teológ a obyčajný pútnik, ... ktorý iba prechádza po tejto zemi a hľadajúci pravdu o sebe a o živote, nadovšetko to, čo je krásne, dobré, zmysluplné a hodnotné pre spásu duše - vlastnej i jemu milovaných osôb ... na pozemskej ceste smerujúcej do večnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu