reklama

Nenechajte sa zneužívať a nedajte sa využívať

Moja ostatná cesta do krajského mesta ma priviedla k ďalším skúsenostiam s ľuďmi bez domova. Stretávam ich často pri návštevách centra severu našej krajiny. Od tých slušnejších, ktorí sa snažia aspoň prostredníctvom predaja časopisu Nota bene zlepšiť si neľahkú životnú situáciu, cez tých priemerných, ktorí dajú všetkým okoloidúcim pokoj, až po tých drzých a otravných, ktorí sú schopní ešte vám aj nadať, že ste im nepomohli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bezdomovci, jav v našej spoločnosti tak do očí bijúci a neriešený. Sociálna politika štátu akosi nestačí na tento problém. A pritom mnohí sa dostali do takejto tiesne bez strechy nad hlavou nie vlastnou vinou. Horšie je to však s tými, ktorí si tento stav spôsobili sami. A nechcú sa vôbec napraviť, vyhovuje im podaromný štýl prežívania.Jedného týpka som stretol pred vstupom na autobusové nástupište. Pristavil dvoch mladých mužov, idúcich priamo predo mnou, v ruke mával s akýmsi preukazom (podľa opísanej nasledujúcej scény sa zrejme jednalo o techničák) a vykresľoval ako mu praskla hadička na starej škodovke. Mládenci ho zrejme ihneď poslali k čertu, lebo rýchlo odkráčal ďalej a hľadal ďalšiu potencionálnu obeť. Čo dokážu vymyslieť títo podaromníci, len aby získali voľajakú korisť, peniaze za nič. Všakovaké finty, ohlupovačky, citové vydieračky. Na nutnosť, bez ktorej nemôžu vydržať – na alkohol.Tou som sa stal následne aj ja. Pani sediaca na jednej z lavičiek prvého nástupišťa s barlami v rukách si ma vytipovala a začala utekať za mnou na druhé nástupište, odkiaľ mi išiel autobusový spoj. Zrejme vedela za kým ide, aj ja som si ju pamätal z minulého vzájomného stretnutia. Vtedy zneužila našu rodinnú spoločnosť a zahrala nám na city. Vraj sa dostala do problémov a potrebuje drobné na vlak, aby sa dostala domov. Tak sme jej nejakými mincami pomohli. Aj dnes chcela iba drobné, že len dvadsať centov... Áno, dnes to bude dvadsať, zajtra tridsať a potom koľko? Dnes to skúšate na mňa, na ďalších, na koľkých ešte? Celkom slušný zisk na možnože celodenné žobranie. Naposledy som ju videl v kruhu pijanov, ktorí si z rúk do rúk, alebo od úst k ústam podávali fľašku najlacnejšieho vína. „Pani, minule ste ma už obťažovali. Mám doma dve malé deti a kto mi na ne niečo dá? Na alkohol nemám!“ A už ani nedám žiadny groš. Poučil som sa na vlastnej chybe. Nenechajte sa zneužívať a nedajte sa využívať touto akoby už normálnou spoločenskou vrstvou otravovačov a príživníkov.

Peter Ďuroška

Peter Ďuroška

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Predseda Slovenskej asociácie zrakovo postihnutých športovcov (SAZPŠ), zvolený 8. decembra 2018, poslanec Obecného zastupiteľstva v Rosine, zvolený 10. novembra 2018, učiteľ náboženskej výchovy v ZŠ s MŠ Rosina, inak teológ a obyčajný pútnik, ... ktorý iba prechádza po tejto zemi a hľadajúci pravdu o sebe a o živote, nadovšetko to, čo je krásne, dobré, zmysluplné a hodnotné pre spásu duše - vlastnej i jemu milovaných osôb ... na pozemskej ceste smerujúcej do večnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu